Jumat, 01 Mei 2020

Cinta menerka.

di Mei 01, 2020
Satu Mei dua ribu dua puluh.

Senja menyapa, dengan melambaikan sinar pada ujung pohon kelapa.
Ku berdiam di pojok kiri ruang kerja ku,
Dengan perbincangan di genggam.

Yaa berbincang dengan lelaki timur ku,
Sedikit nyambung di awal pembahasan.
Iya dia penyair dan aku penikmat,.
Walau tidak di nafikkan Sesekali aku belajar menyatukan abjad.

Hal baru ku tau dari nya
Dia tak suka banyak bicara.
Katanya itu ngak baik.
Dan aku telah pertegas,
Kita berbanding terbalik

Inikah cinta??
Sedangakan aku mendefinisikan cinta adalah dialog antara aku dan aku.
Artinya kita nyambung dalam bicara, sejalan dalam berkata, satu tujuan dalam beridealis.

Apa ini tetap cinta?
Atau aku keliru dalam pemaknaan sikapnya?

Aaah, Tuhan
jangn kau buat aku
Resah prihal rasa .


0 komentar:

Posting Komentar

 

Tintasetitik_dalam ilusi © 2010 Web Design by Ipietoon Blogger Template and Home Design and Decor